Motocykle, Motorowery, Skutery...  
 MENU GŁÓWNE


  • Motorower typ 50T1 lub Komar 2370
  • Marka: Romet
  • Model: 50T1
  • Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
  • Lata produkcji: 1976
  • Ilosć egzemplarzy: ?.
      Historia powstania:
    • Model 50T1 powstał w oparciu o zapotrzebowanie rynku na motorowery dwuosobowe Dzięki silnikowi o mocy 2,5 kM wyposażonemu w trzybiegowa skrzynkę przekładniowa możliwa jest jazda z pasażerem z prędkoscia do 40km/h. W stosunku do poprzednich modeli zmieniono podwozie stosujac duże siodło kanapowe i nowy dziewięciolitrowy zbiornik paliwa. Nowym rozwiazaniem jest również teleskopowy widelec przedni. Umieszczony za siodłem pasażera bagażnik umożliwia transport 8 kg bagażu.
      Dane techniczne:
      Silnik:
    • Typu 019 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosc skokowa 49,8 ccm. Stopien sprezania 8. Moc maksymalna 2.5 KM przy 5200 obr/min.Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wal korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nozny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
      Gaznik:
    • Poziomy typu GM13F o srednicy gardzieli 13 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza suchy
      Sprzegło:
    • Mokre trzytarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
      Skrzynia biegów:
    • trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów nożna. Przełożenia całkowite: I-36,3, II-122,6 III-16,07. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
      Napęd:
    • Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo osłonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przełożenie 2,54.
      Podwozie:
    • Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; Zawieszenie kola przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 70 mm. Zawieszenie koła tylnego na wahaczu teleskopowym bez tłumienia skok 50 mm. Siodło kanapowe dwuosobowe.
      Koła:
    • Niewymienne o srednicy obręczy 19". Ogumienie 2,25-19. Cisnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
      Hamulce:
    • Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.
      Instalacja elektryczna:
    • Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Pradnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kolem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W. Sygnal elektryczny pradu stałego - bateryjny
      Pojemnosci:
    • Skrzynka biegów 0,75 l
    • Zbiornik paliwa 9,0 l
      Cieżar:
    • Cieżar własny 63 kg, cieżar max 150 kg
      Zużycie paliwa:
    • 2,8 l/100 km przy 40 km/h
      Wskazniki:
    • Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
    • Stosunek mocy silnika do ciezaru 35 KM/T
    • Szybkosć maksymalna 40 km/h,
    • Szybkosć uzytkowa 40 km/h
      Stosowane barwy nadwozia:
    • zielona, czerwona, niebieska, żółta
      Wyposażenie:
    • Komplet narzedzi, pompka do opon
  •  

     

     » Strona główna
     » Forum Dyskusyjne
     » Galeria Zdjęć
     » Motorowery
     » Motocykle
     » Skutery
     » Teksty
     » Kontakt
    autorzy: www.moto.int.pl