Motocykle, Motorowery, Skutery...  
 MENU GŁÓWNE


Motorower Ogar typ 200
  • Dane ogólne:
  • Producent Zakłady Metalowe Romet w Bydgoszczy
  • Lata produkcji 1983-89
  • Ilosć egzemplarzy ?
      Historia powstania:
    • Wprowadzenie do produkcji tego opartego na podzespołach Rometa 50T3 została wymuszona zaprzestaniem produkcji przez Dezamet trzybiegowego silnika typu 019. Powstały dzięki temu dwa modele Rometa - Ogar 200 - z silnikem Jawa 223 i Ogar 205 z dwubiegowym silnikiem typu 023 (Dezamet). Głowne zmiany konstrukcyjne polegały na dostosowaniu podwozia do zupełnie inaczej mocowanego silnika, znalezieniu miejsca na filtr powietrza i inny układ wydechowy oraz dostosowanie do innych przełożeń skrzyni biegów - zastosowano ogromne koło łańcuchowe przy kole tylnym.
      Charakterystyka techniczna:
      Silnik:
    • Dwusuwowy jednocylindrowy, typu Jawa 223,srednica cylindra 38 mm, skok tłoka 44mm, pojemnosc skokowa 49,9 ccm Stopień sprężania 9,5. Moc maksymalna 1,4 kW przy 4500 obr.
      Gaznik:
    • Jikov 2917 PSb
      Sprzęgło:
    • Mokre dwutarczowe
      Skrzynia biegów:
    • Trzybiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmana biegów nożna.
      Napęd:
    • Łańcuchowy od skrzyni biegów do koła tylnego częsciowo osłoniętym łańcuchem 12,7x7,75x4,88 o 118 ogniwach
      Podwozie:
    • Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego teleskopowe bez tłumienia, o skoku 65 mm. Zawieszenie kola tylnego na podwójnym wahaczu i teleskopach Skok zawieszenia 50 mm. Błotnik przedni mocowany do dolnych nóg teleskopów, Siodło podwójne z gumy piankowej pokrytej dermatoidem.
      Koła:
    • Niewymienne o srednicy obreczy 23". Ogumienie 2,125-23. Cisnienie powietrza przód 1,75, tył 2,25 bar.
      Hamulce:
    • Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkładka. Srednica bębnów 97 mm szerokosć szczęk 20 mm.
      Instalacja elektryczna
    • Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Pradnica- iskrownik o mocy 20W,oddzielna cewka zapłonowa. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,5 mm przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,4 +/-0,1 mm. Swieca zapłonowa M14 F80. Odstęp elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatłowa 15/15W, tylna 5W. Sygnał elektryczny pradu zmiennego.
      Pojemnosci:
    • Zbiornik paliwa 9 l
      Wskazniki
    • Prędkosć maksymalna: 40 km/h
    • Prędkosć maksymalna użytkowa: 35 km/h
    • Zdolnosć pokonywania wzniesień: 25%
    • Stosunek mocy silnika do ciężaru 30 KM/T
    • Zużycie paliwa: 3 l/100 km przy 35 km/h
      Masy:
    • Ciężar własny 60 kg
    • Dopuszczalne obciażenie 150 kg
      Podstawowe wymiary:
    • Rozstaw osi 1200 mm. Długosć całkowita 1850mm, szerokosć 650 mm, wysokosć 1050mm.
      Stosowane barwy nadwozia:
    • Czerwona, niebieska, zielona
      Wyposażenie:
    • kpl narzędzi, pompka, instrukcja
  •  

     

     » Strona główna
     » Forum Dyskusyjne
     » Galeria Zdjęć
     » Motorowery
     » Motocykle
     » Skutery
     » Teksty
     » Kontakt
    autorzy: www.moto.int.pl