Motorower Pegaz typ 700
Marka: Romet
Model: 700 Pegaz
Producent: Predom Romet w Bydgoszczy
Lata produkcji: 1972-1976
Ilosć egzemplarzy: ?.
Historia powstania:
- Pegaz jest pierwszym motorowerem z nowej rodziny, która od 1972 rozwijała się niezależnie od Komarów.Główne jego cechy to mniejsze niż w Komarach koła, przeniesiony nad tylny błotnik płaski zbiornik paliwa, co znacznie ułatwiało wsiadanie, nowy silnik, - pierwszy w "kwadratowych" obudowach wyposażony w jednobiegowa skrzynię biegów i sprzęgło odsrodkowe (napęd znany z wczesniejszego silnika S38-SH. Ciekawie zrealizowano sterowanie sprzęgłem i dekompresorem za pomoca jednej dzwigni - sprzęgła. Wcisnięcie sprzęgła trochę mniej niż połowę skoku powodowało docisnięcie okładzin sprzęgła i umozliwiało rozruch pedałami. Mocniejsze wcisnięcie dzwigni uruchamiało dekompresor - co pozwalało mniej sprawnym fizycznie kierowcom "zakręcić silnikiem".
Silnik:
- Typu 010 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnosć skokowa 49,8 ccm. Stopień sprężania 6,5. Moc maksymalna 1,6 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min. Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego wyposażona w dekompresor sterowany dzwignia sprzęgła. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny - pedały. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gażnik:
- Poziomy typu GM12F o srednicy gardzieli 12 mm. Główna dysza paliwowa 0,55 mm. Filtr powietrza mokry siatkowy.
Sprzegło:
- Mokre dwutarczowe z wkładkami korkowymi umieszczone na wale silnika.
Skrzynia biegów:
- Automatyczna ze sprzęgłem odsrodkowym. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
- Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do kola tylnego czesciowo oslonietym lancuchem ˝"x4,8 o 106 ogniwach, przelozenie 2,54.
Podwozie:
- Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa; główna rura nosna o srednicy 45x2, pozostale o srednicy 30x2. Zawieszenie kola przedniego na krótkim wahaczu pchanym bez tłumienia, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na dwóch teleskopach bez tłumienia. Siodło pojedyncze typu rowerowego, dzwonek typu rowerowego.
Koła:
- Niewymienne o srednicy obręczy 16". Ogumienie 2,25-16. Cisnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
- Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopiona żeliwna wkladka. Srednica bebnów 97 mm szerokosc szczek 20 mm.
Instalacja elektryczna:
- Jednoprzewodowa o napięciu 6V. Pradnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Pradnica umieszczona na lewym czopie walu korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstep elektrod swiecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatlowa 15/15W, tylna 3W.
Pojemnosci:
- Skrzynka biegów 0,75 l
- Zbiornik paliwa 6,0 l
Cieżar:
- Cieżar własny 45 kg, cieżar max 130 kg
Zużycie paliwa:
- 1,7 l/100 km przy 45 km/h
Wskazniki:
- Zdolnosc pokonywania wzniesien 25%,
- Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
- Szybkosć maksymalna 50 km/h,
- Szybkosć uzytkowa 35 km/h
Stosowane barwy nadwozia:
- wisnowa, niebieska
Wyposażenie:
- Komplet narzedzi, pompka do opon
|
|
|
»
Strona główna
»
Forum Dyskusyjne
»
Galeria Zdjęć
»
Motorowery
»
Motocykle
»
Skutery
»
Teksty
»
Kontakt
|